Numer telefonu - jak przenieść do innego operatora?
Od 6 lipca 2009 roku znacznie uproszczono procedurę zmiany operatora przy jednoczesnym zachowaniu starego numeru. Obecnie jest to usługa bezpłatna.
Przenieść numer możemy do tego operatora, który oferuję usługę przeniesienia numeru. W tym względzie są pewne ograniczenia w ramach marek należących do tego samego operatora, np. przeniesienie numeru z konta Simplus do abonamentu w ramach PlusGSM realizowane jest zgodnie z procedurami ustalonymi przez operatora.
Nie ma natomiast znaczenia u jakiego operatora obecnie jesteśmy - możemy przenieść numer telefonu zarówno przy podpisanej umowie na abonament jak też i usługę typu pre-paid (telefon na kartę).
W przypadku umowy abonenckiej dobrze jest upewnić się co do warunków rozwiązania umowy z operatorem. Jeżeli wraz z podpisaniem umowy zakupiliśmy na promocyjnych warunkach aparat telefoniczny, to zazwyczaj jesteśmy związani z operatorem przez określony czas i zerwanie umowy wiąże się z zapłatą kar umownych. W takiej sytuacji lepiej jest poczekać z przeniesieniem numeru do końca umowy.
Jeżeli korzystamy z telefonu na kartę (pre-paid) to niezbędnym warunkiem do przeniesienia numeru jest rejestracja numeru na swoje nazwisko u dotychczasowego operatora. Jeżeli tego jeszcze nie zrobiliśmy, to przed rozpoczęciem przeniesienia numeru powinniśmy w pierwszej kolejności dokonać rejestracji.
Przeniesienie numeru do innego operatora - krok po kroku
Procedura przeniesienia numeru sprowadza się do następujących kroków:
- Wybór nowego operatora
- Złożenie wniosku o przeniesienie numeru do nowego operatora
- Wypowiedzenie dotychczasowej umowy z równoczesnym wnioskiem o przeniesienie numeru do nowego operatora
- Podpisanie umowy z nowym operatorem.
1. Wybór nowego operatora
2. Złożenie wniosku o przeniesienie numeru do nowego operatora
3. Wypowiedzenie dotychczasowej umowy z równoczesnym wnioskiem o przeniesienie numeru do nowego operatora
Z chwilą potwierdzenia możliwości przeniesienia numeru przez operatora najprostszym sposobem na wszystkie formalności jest podpisanie umowy z nowym operatorem i udzielenie mu pełnomocnictwa do załatwienia spraw z naszym dotychczasowym operatorem (przeniesienie numeru oraz rozwiązanie umowy).
4. Podpisanie umowy z nowym operatorem
- cały proces jest prostszy i szybszy - odwiedzamy tylko nowego operatora i robimy to tylko jeden raz,
- operatorzy na czas "przeniesienia numeru" oferują nam tzw. "numer tymczasowy", który może być nam potrzebny podczas procesu przeniesienia numeru, a który automatycznie przejmuje nasz stary numer po zakończeniu procesu.
Dlaczego warto przenieść numer?
- żeby skorzystać z oferty bardziej dopasowanej do naszych potrzeb
- żeby płacić mniejsze rachunki
- żeby skorzystać z ciekawych promocji oferowanych przez innych operatorów
- żeby skorzystać z promocji oferowanych specjalnie dla nowych klientów przenoszących numer
- przeniesienie numeru jest bezpłatne
Najważniejsze fakty dotyczące przeniesienia numeru do nowego operatora:
- żeby przenieść usługę pre-paid (telefon na kartę), musimy ten numer wcześniej zarejestrować na nasze nazwisko u obecnego operatora,
- nie zapominajmy o karach umownych związanych z wcześniejszym wypowiedzeniem umowy dotychczasowemu operatorowi - sprawdź wcześniej swoją umowę!
- większość operatorów wyręcza klientów z wszystkich formalności związanych z przeniesieniem numeru - wystarczy jedna wizyta z dowodem osobistym i podpisanie stosownego wniosku, umowy oraz pełnomocnictwa,
- nowy operator ma 6 godzin roboczych na rozpatrzenie osobiście złożonego wniosku o przeniesienie numeru, a 3 dni robocze na rozpatrzenie wniosku złożonego w inny sposób,
- przeniesienie numeru następuje z dniem rozwiązania umowy z dotychczasowym operatorem,
- na wyraźne żądanie abonenta przeniesienie następuje w ciągu 1 dnia roboczego od zawarcia umowy z przeniesieniem przydzielonego numeru.
Oceń poradę: Przydatna Nie polecam