Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Poradopedia.pl  |   |  + 0  |  Ocena: (głosy: 0)

Dla osoby prowadzącej sklep internetowy, każde odwiedziny na stronie są bardzo ważne. Aby jednak Internauta stał się Klientem, potrzebne są czynniki tworzące kompleksowy przekaz i zachęcające do dokonania zakupu. Przedsiębiorca może podejmować różne działania, by usprawnić system i uatrakcyjnić swoją ofertę.

Liczba użytkowników odwiedzających e-sklep jest nieodzowna. Wskaźnik osób, które spośród wszystkich zainteresowanych ofertą złożą zamówienie, popularnie zwany jest konwersją - współczynnikiem lub wskaźnikiem konwersji. Szczegółowe analizy oraz monitoring odwiedzin, pozwalają w prosty sposób obliczyć współczynnik konwersji i w razie konieczności podjąć odpowiednie działania.

Konwersja umożliwia analizowanie ruchu odbywającego się w sklepie internetowym - dotyczy to składania zamówień przez klientów, jak i liczy osób wypełniających ankiety czy biorących udział w organizowanych akcjach.

Prowadząc sklep internetowy, należy więc sukcesywnie zwiększać jego rentowność, a znając współczynnik konwersji można podejmować konkretne działania. Jednym z najbardziej praktycznych jest optymalizacja, czyli inwestycja w promocję - oznacza zmiany, modyfikację struktury pod standardy użyteczności oraz zapewnienie optymalnej wygody przy korzystaniu z e-sklepu. Podnoszenie procentu konwersji w ten sposób jest bardzo korzystne - użyteczność i wygoda sprawiają, iż klienci odwiedzają sklep internetowy ponownie, polecają go znajomym, a ci z kolei wchodząc na stronę, automatycznie przyczyniają się do wzrostu konwersji sprzedaży.

Aby zmodyfikować sklep internetowy pod kątem obszernej użyteczności, najpierw należy usunąć wszelkie zbędne elementy komplikujące proces składania zamówień. Krótsza nazwa zakładki, ciekawsza czcionka - tego typu zmiany mogą podnieść współczynnik konwersji o kilka lub kilkanaście procent.

Warto również postawić na specjalistyczne metody badawcze, które służą do prowadzenia analiz. Podniesienie wskaźnika konwersji jest wówczas bardzo proste i daje szczegółowe wyniki. Na ich podstawie można błyskawicznie przystąpić do działania. Metody te pozwalają uzyskać odpowiedź na przykładowe pytanie: "Dlaczego klient dochodzi do pewnego momentu, a potem szybko się wycofuje?". Jeśli konsument ma problem z wykonaniem płatności na stronie i to hamuje dalszy jego ruch po sklepie, szybko należy to zmienić.

Aby sklep internetowy miał jak najwięcej dochodowych klientów, należy posiadać atrakcyjną, budzącą zaufanie ofertę. Dzięki temu klient będzie czuł się bezpieczniej i szybciej zdecyduje się na dokonanie ostatecznego zakupu.

Jak widać, współczynnik konwersji można podnosić na różne sposoby - czasem wystarczy dobra organizacja sklepu lub odpowiednio przeprowadzona akcja promocyjna.

Oceń poradę: Przydatna Nie polecam

Komentarze

Zostaw komentarz:


Oferta finansowa

Skorzystaj online z szerokiej oferty produktów finansowych z renomowanych instytucji.

Najnowsze porady