Co się stanie gdy wleję złe paliwo?
Benzyna - zbyt dużo oktanów
To akurat nie stwarza żadnego problemu, no chyba że masz Diesla.
Benzyna - zbyt mało oktanów
Nowoczesne silniki powinny dostosowywać się do rzeczywistej liczby oktanowej, należy jednak zachować ostrożność w wypadku wlania benzyny o niższej (niż zalecana do danego samochodu) liczbie oktanów. Jazdę można kontynuować pod warunkiem nie przeciążania silnika - należy jednak jak najszybciej wlać do baku właściwe paliwo lub ewentualnie dolać dodatek zwiększający liczbę oktanów (powinny być do nabycia na stacjach benzynowych).
Uwaga na dzwonienie w silniku i utratę mocy - w takim wypadku dalsza jazda może okazać się katastrofą dla naszego silnika.
Benzyna zamiast oleju napędowego
To jest katastrofa - jak najszybciej paliwo powinno zostać spuszczone z baku, cały układ powinien zostać przepłukany, a filtry paliwa wymienione. Jest to szczególnie ważne w przypadku nowoczesnych turbodiesli, w których problemem może być nawet odrobina benzyny. Pod żadnym pozorem nie uruchamiaj silnika!!! Ponoć stare poczciwe diesle są w stanie pojechać z pewną domieszką benzyny, ale osobiście nie ryzykowałbym tego.
Olej napędowy zamiast benzyny
To na szczęście nie jest takim problemem jak w przypadku wlania benzyny do diesla. Jedyne co możemy poważnie zniszczyć to katalizator. W dodatku trudno do benzyniaka wlać olej napędowy ze względu na inną końcówkę pistoleta w dystrybutorze. Po wlaniu oleju napędowego to co może nas spotkać to zakłócona praca silnika (nierówna praca, spadek mocy), problemy z uruchomieniem, samochód może nam wręcz stanąć w środku drogi. Warto więc od razu odholować samochód do serwisu, spuścić paliwo, przepłukać układ i nalać benzyny po czym odpalić silnik i dać mu trochę popracować.
Oceń poradę: Przydatna Nie polecam