Autor: Poradopedia.pl | 25 June 2012 11:55
Tagi: działalność gospodarcza, mała firma, nazwa firmy, wybór nazwy dla firmy, Pieniądze, porada, pomoc, instrukcja, Jak, wybrać, nazwę, dla, małej, firmy?
Dobra nazwa firmy wysyła do odbiorców wyraźne sygnały - przywołuje skojarzenia i emocje, które często mają wpływ na ich decyzję. Przedstawiamy więc wskazówki, dzięki którym łatwiej będzie można dokonać właściwego wyboru.
Poszukując nazwy dla swojej firmy, małe przedsiębiorstwo musi wykazać się oryginalnością i pomysłowością, aby nie zginąć w trakcie rynkowej konkurencji. Chwytliwą nazwę można odpowiednio wykorzystać do reklamy i przyciągnięcia klientów.
Nazwą małej firmy może być imię i nazwisko osoby fizycznej, pseudonim lub określenie wskazujące na przedmiot działalności, miejsce jej prowadzenia lub inne, dowolnie wybrane określenie. Chwytliwe frazy lub gra słowna w nazwie jest dobra, o ile firma działa w przemyśle rozrywkowym lub jej działalność skierowana jest do dzieci i młodzieży. Ale już branża finansowa lub prawna powinna reklamować się pod nazwą na odpowiednim poziomie. Podejmując tak ważną decyzję, należy wykazać się zdrowym rozsądkiem i ostrożnością.
Dobrym rozwiązaniem jest przetestowanie chwytliwości wymyślonych nazw - można w tym celu przeprowadzić sondę. Najpierw należy wybrać grupę reprezentatywną dla danego rynku i sprawdzić, które hasło cieszy się największą popularnością. Następnie trzeba zweryfikować zakres działalności, kojarzony z chwytliwymi nazwami - musi on odpowiadać profilowi firmy.
Przy wyborze nazwy dla swojego przedsiębiorstwa nie można popełnić plagiatu. W katalogu firm znajdują się nazwy już zarezerwowane - warto zwrócić na to uwagę, aby uniknąć ewentualnych nieprzyjemności prawnych.
Wielu przedsiębiorców uważa, że nazwa firmy nie ma żadnego wpływu na powodzenie przyszłego biznesu. Nic bardziej mylnego - łatwa do zapamiętania i prosta do zareklamowania nazwa stanowi podstawę sukcesu.