Autor: Poradopedia.pl | 27 October 2012 18:18
Tagi: halloween, wróżby, zabawy, Święta i Zwyczaje, porada, pomoc, instrukcja, Wróżby, i, zabawy, na, Halloween
W Halloween nie może zabraknąć upiornych potraw i kreacji, ale przede wszystkim dobrego humoru. Poniżej przedstawiamy propozycje zabaw i wróżb, które uświetnią ten "straszliwy" wieczór.
Z pomarańczowego papieru technicznego należy wyciąć tyle dyni, ile gości będzie brało udział w imprezie. Na jednej z dyni należy umieścić na odwrocie napis "Cukierek". Na pozostałych dyniach należy napisać słowo "Psikus" oraz polecenie z zadaniem do wykonania, np.: "Machaj skrzydłami jak nietoperz", "Zrób najbardziej przerażającą minę", itp. Wszystkie dynie z napisami powinny znaleźć się w pojemniku, z którego będą losowane. Jeśli zostanie wyciągnięta dynia z napisem "Psikus", gracz otrzymuje zadanie, a po prawidłowym jego wykonaniu, może dostać w nagrodę smakołyk. Jeśli zaś zostanie wylosowana dynia z "Cukierkiem", wówczas gracz otrzymuje słodycze - może również sam sobie wybrać słodką nagrodę.
Jest to bardzo dobrze wszystkim znana zabawa. Polega na zjadaniu, bez użycia rąk, wiszących na nitkach ciasteczek (najlepiej samodzielnie upieczonych) lub owoców, np.: jabłek. Ten, kto zje całe jabłko może w nagrodę otrzymać cukierka; zaś temu, komu uda się zjeść ciastko - należy się owoc.
Do tego konkursu potrzebna będzie duża miska wypełniona wodą i kilka jabłek. Zawodnicy w tej zabawie muszą wyłowić pływające jabłka z miednicy, bez pomocy rąk.
W tym przypadku należy przygotować sporą ilość cukierków. Trzeba je pochować w najmniejszych zakamarkach pomieszczenia, w którym odbywa się impreza. Konkurs wygrywa osoba, która znajdzie najwięcej słodyczy.
Należy kupić odpowiednią ilość balonów i do każdego z nich włożyć karteczkę z zadaniem, np.: "Powiedz 10 razy Cukierek albo psikus". Uczestnicy zabawy po kolei przekłuwają balony i wykonują zadania napisane na kartkach. Każdemu, komu uda się taki wyczyn, należy się nagroda w postaci cukierka.
Propozycja dla najmłodszych uczestników halloweenowej imprezy. Dzieci ustawiają się w kole i w rytm muzyki, przekazują sobie miotłę z rąk do rąk. Kiedy muzyka cichnie, osoba w której rękach znajduje się miotła, wchodzi do środka koła.
Każdy gość, który przybywa na halloweenowe przyjęcie, ma przypinaną do pleców kartkę z obrazkiem lub nazwą przedstawiającą konkretną postać, np.: Ducha, Wampira, Drakulę, Frankensteina, itd. Gość w odpowiednim czasie musi odgadnąć, kim jest. Aby mu się to udało, może zadawać pytania pozostałym gościom (odnośnie owej postaci), a ci mogą odpowiadać tylko słowami "Tak" lub "Nie". Jeśli gość zgadnie, kim jest - otrzymuje słoik łakoci.
Do tej zabawy potrzebne będą dwie kartki formatu A4. Każdy uczestnik musi przejść całą długość pokoju, stąpając jedynie po tych kartkach. Będzie to możliwe wówczas, gdy po wykonaniu jednego kroku schyli się i podniesie kartkę z tyłu, a następnie przełoży ją przed siebie i wykona kolejny krok. W ten sposób, krok za krokiem dotrze do wyznaczonego punktu. Osoba, która postawi stopę na podłodze (poza kartką), zostaje "wciągnięta do bagna" i odpada z gry. Wygrywają ci, którym uda się wykonać zadanie do końca.
Ta zabawa nie obędzie się bez użycia papieru toaletowego (najlepszy będzie zwykły, szary papier w rolkach). Uczestnicy dobierają się w pary i każda z nich otrzymuje jedną rolkę papieru. Jedna osoba z pary jest mumią; druga zawija mumię w papier. Para, która zrobi to najszybciej, wygrywa.
Halloweenowy wieczór będzie jeszcze straszniejszy, jeśli towarzyszyć mu będzie iście mocne kino. W mrocznie przystrojonym pokoju można urządzić maraton horrorów i wraz z przyjaciółmi oglądać najnowsze (do tej pory nie oglądane) filmy - dobra zabawa gwarantowana.
Dzieci przebrane za czarownice, kościotrupy i duchy, chodzą (na wzór małych Amerykanów) od domu do domu, prosząc o cukierki. Kiedy gospodarz otwiera drzwi, mówią następujący wierszyk:
"Duchy, zjawy i upiory
Diabły, strzygi, inne zmory
Dzisiaj ze swych grobów wstają
i do Twoich drzwi pukają
Jeśli nie chcesz ich się bać
Musisz im cukierka dać"
lub
"My jesteśmy straszne zmory
Bardzo groźne z nas upiory
Jeśli nie chcesz się nas bać
Musisz nam cukierka dać"
Bardzo popularną wróżbą w halloweenowy wieczór jest wrzucanie orzechów włoskich do ogniska. Jeśli pękną z hukiem, uczestnika zabawy czeka spełniona miłość.
Wróżba ta polega na rozstawieniu 12 niskich świeczek w okręgu - odpowiednio do 12 miesięcy w roku. Każda osoba przeskakuje po kolei przez wszystkie świeczki - te, które zgasną oznaczają pechowe miesiące; natomiast te, które będą nadal płonąć - pełne szczęścia miesiące w przyszłym roku.
Na stole należy ustawić kilka talerzyków - jeden z nich pozostaje pusty, a na pozostałych należy położyć jakiś przedmiot, np.: listek, monetę, obrączkę. Osoba siedząca za stołem (koniecznie z zasłoniętymi oczami), ma za zadanie wybrać jeden talerzyków. Zawartość spodka przepowiada wydarzenia na przyszły rok i tak: spodek z listkiem oznacza rychły ślub; z monetą - duże pieniądze, a z obrączką - wielką miłość. Pusty talerzyk mówi tyle, iż w przyszłym roku nie będzie żadnych zmian w życiu danego uczestnika.
Zabawy i ewentualne psoty nie powinny być złośliwe i szkodliwe (nie powinny wzbudzać agresji, ani "namawiać" do niszczenia cudzego mienia).
Dzieci nie powinny same wędrować po piwnicach czy strychach blokowisk, ani tym bardziej po całych osiedlach. Nie wolno im przekraczać, ustalonego z rodzicami rejonu zabawy.
"Chodzenie po domach" musi być wcześniej ustalone z rodzicami. Jeśli zabawa przypadnie do gustu zarówno dzieciom, jak i sąsiadom, będzie to okazja do tego aby później zorganizować prawdziwe kolędowanie.
Nagrodami w poszczególnych konkursach nie zawsze muszą być słodycze. Zamiast nich można przygotować wcześniej specjalne żetony, np.: wycięte z papieru dynie, czaszki albo duszki.