Autor: lula78 | 22 July 2006 13:35
Tagi: biznes, działalność gospodarcza, rozpoczynanie działalności gospodarczej, urząd skarbowy, zus, Pieniądze, porada, pomoc, instrukcja, Rozpoczynam, działalność, gospodarczą, jako, osoba, fizyczna., Jakie, dokumenty, muszę, złożyć, do, Urzędu, Skarbowego, i, do, ZUS-u?
do Urzędu Skarbowego należy złożyć:
- wpis do ewidencji działalności gospodarczej
- zaświadczenie o nadaniu nr REGON
- NIP-1
- decyzje o nadaniu nr NIP (NIP-4)
- umowę na prowadzenie rachunku firmowego
- umowa najmu lokalu
- oświadczenie o wyborze formy opodatkowania i rodzaju prowadzonych ksiąg
- jeżeli będziemy płatnikami VAT musimy złożyć druk VAT-R lub VAT-R/UE (płatnikami stajemy się automatycznie po przekroczeniu przychodów rzędu 10,000 euro w danym roku obrotowym lub stajemy się nimi już na wejściu w przypadkach określonych w ustawie z dn. 11.03.2004 r. - dotyczy to głównie:firm świadczących usługi prawnicze, doradcze, jubilerskie, sprzedawców monet, biżuterii artystycznej, artykułów jubilerskich, nakryć stołowych srebrzonych, wyrobów z bursztynu, wyrobów ze złota, srebra, platyny.
do ZUS-u należy złożyć:
- jeżeli nie jesteśmy zatrudnieni na umowę o pracę u innego pracodawcy należy złożyć zgłoszenie na druku ZFA oraz ZUA (zgłoszenie ubezpieczonego) oraz jeżeli chcemy kogoś zatrudnić zgłoszenie dokonujemy na druku ZUA w terminie 7 dni
- jeżeli jesteśmy zatrudnieni na umowę o pracę u innego pracodawcy i otrzymujemy wynagrodzenie powyżej wynagrodzenia minimalnego nasze zgłoszenie składamy na druku ZFA oraz ZZA (zgłoszenie ubezpieczonego) oraz jeżeli chcemy kogoś zatrudnić zgłoszenia dokonujemy na druku ZUA także w terminie 7 dni
- dodatkowo musimy też złożyć wpis do ewidencji działalności gospodarczej, nr REGON oraz NIP-4 (składamy kopie, oryginały do wglądu).