Autor: mee1 | 23 May 2006 00:01
Tagi: alufelgi, samochód, zabezpieczenia, Motoryzacja, porada, pomoc, instrukcja, Jak, odkręcić, zabezpieczone, alufelgi?
Samochód często stanowi obiekt zainteresowania złodziei, a wśród nich także alufelgi: mają swoją wartość, a odkręcenie koła nie stanowi większego problemu.
Pewnym utrudnieniem dla złodziei są śruby zabezpieczające - cała idea opiera się na tym, że w przeciwieństwie do zwykłych śrub, te można odkręcić tylko za pomocą specjalnego klucza, a raczej (zazwyczaj) nakładki na standardowy klucz, którą kupuje się razem z kompletem śrub zabezpieczających.
Co jednak gdy zgubimy nakładkę?
Przede wszystkim producent oznacza wszystkie sprzedawane zestawy w taki sposób, aby możliwe było ewentualne dokupienie odpowiedniej nakładki. Pierwsza rzecz którą możemy zrobić, to znaleźć opakowanie i poszukać sklepu, który jest w stanie sprzedać nam śruby z tej samej serii.
Niestety nie zawsze to działa - niektórzy producenci dają nam zbyt wiele bezpieczeństwa. Istnieją też brutalne metody na poradzenie sobie z problemem, które niestety zapewne są znakomicie znane złodziejom.
Prosty sposób na większość śrub zabezpieczających sprowadza się do użycia kawałka metalu, który da się wetknąć w wewnętrzną część śruby oraz klucza francuskiego lub też zwykłych kombinerek: wciskamy metal w śrubę, łapiemy kluczem francuskim i odkręcamy.
W skrajnych wypadkach możemy usłyszeć w serwisie sugestię, że do śrub zabezpieczających można przyspawać kawałek metalu i przeprowadzić podobną operację jak opisana powyżej. Odradzam - nie tylko śruby do wyrzucenia, ale także felgi z dużym prawdopodobieństwem ulegną uszkodzeniu.
Dziwne jest tylko to, że z autopsji wiem, że większość serwisów kompletnie nie ma pojęcia jak zabrać się za problem i proponuje absurdalne rozwiązania.